onsdag 21 oktober 2015

Omorganisation

Idag påbörjade jag min omorganisation av hemmets alla prylar som ligger överallt.
Det har blivit omstuvat inne i köksluckor och lådor och gaderoben i hallen ska få sig en omgång imorgon är planen!
Byrån vid toaletten ska bort så den håller jag på och tömmer.
Har jag någon plan med detta?
Givetvis!
Dels för att få ordning och reda. Allt behöver inte vara kaos!
Dels för att underlätta och få bort en av de största och mest uttjatade delarna i vår vardag, nämligen det faktum att Agnes stundtals drar ut ALLT ur byrån eller det hon hittar på köksbänkarna!
Jag har aldrig varit så bra på att organisera och fixa och dona men nu känner jag att det är högtid för lite ordning och reda!

Och på tal om ordning och reda så hade jag samtal med Agnes resurs som ÄNTLIGEN fick komma tillbaka till förskolan! Helt underbar människa och det lyser igenom hur mycket hon tycker om min dotter! Är så tacksam!

Igår var jag med min underbara pojke och klippte oss! Han har sparat länge och snart snart snart sitter tofsen kvar utan spray!
Vi hade en trevlig dag men som alla andra dagar just nu så är det mycket otrevligt som kommer ur den munnen. Hör att många har 5åringar som är allmänt otrevliga och nonchalanta och rent av respektlösa mot sina föräldrar så jag antar att Adrian är fullt normal!
Men kan ändå inte få bort tankarna om hur han mår egentligen, om hans sätt är ett sätt för honom att visa att han inte mår bra. Fast samtidigt så pratar vi mycket om känslor och han är väldigt öppen så jag hoppas att jag genom alla dessa samtal kan fånga upp hans känslor inför livet och hjälpa honom igenom det som känns tufft! 
Älskade lilla vän, min bästa vän

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...