lördag 23 januari 2010

dududduduuu

Det är lördag idag. Men för mig kommer det längre knappast spela roll vad för veckodag det är. Jag är numera sjukskriven heltid och kommer vara hemma tills bebis kommer.
Jag har ont, ibland så förfärligt ont att tårarna kommer. Och just i dessa ögonblick kan jag undra vad fan jag gett mig in på. Med Noel hade jag ju också ont och jag har knappast glömt hur det kändes...
Men så kickar lilla killen inifrån och då vet jag att det är värt det, denna gången också. För det har aldrig funnits några finare minnen eller bättre upplevelser än att bära två så underbara fina pojkar inom mig.
Det är fantastiskt att vara gravid. Det är en så enorm stor kärlek som växer dag för dag.
Oavsett hur ont, trött och jobbigt det ibland är så skulle jag ej vilja byta bort dessa resor för allt i världen.
Det enda som gör så pass ont att det ibland är outhärdligt är att Noel inte är hos mig. Jag saknar honom när jag tänker på framtiden med busbebis. Jag önskar att bebis fick iuppleva storebror här på jorden, inte "bara" som en skyddande ängel.
Men bättre det än ingenting...

För övrigt så känner jag mig fet, blek och grå. Det enda som är fint på mig är magen, den är stor och fin. Men alla de där plus kilona de har satt sig på ställen som ej är så underbart direkt. Jag VET att det beror på alla söta saker jag stoppar i mig. Men vad fan skall jag göra då? Jag är ju röksugen hela tiden och måste ju dämpa det med något.
Salmiak och lakrits är det bästa och glass...
Ni kan ju tänka er hur mycket jag då äter, typ varje dag.
Jag längtar inte bara till maj för att bebis kommer då, jag längtar till maj för då kan jag börja blicka framåt mot en period av GI och träning.

Nu skall jag iväg och dricka lite latte och köpa en ny burk trombyl.
Älskade, älskade trombyl ;)

/a

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig... att man utsätter sig för detta. Hoppas nu bara det är värt det denna gång...
    Jag har nästan varit sjukskriven hela tiden, först sängliggandes i 1½ månad och sen på lågvarv sen dess...

    Sparkar blir man beroende av <3

    SvaraRadera
  2. Skönt att du får vila dig nu! Får se när den dagen kommer (om den gör det) när man får börja stoppa i sig trombyl igen ;-) Kram!

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...