onsdag 17 april 2013

Pedagogik

På jobbet tänker jag pedagogik! Jag är pedagogisk! Jag tar hand om andras barn och ser till att de har det bra! Jag tänker att jag vill vara den pedagogen som jag önskar att mina barn får träffa varje dag!
Det gör mig till en bättre pedagog, en bättre vuxen för barnen jag tar hand om på dagarna!

Hemma är jag "bara" mamma och ibland så förbaskat opedagogisk att jag nästan smäller av! MEN å, jag älskar verkligen att vara mamma!
Och jag tänker att jag vill vara den föräldern som jag själv aldrig haft! En mamma som ger trygghet och villkorslös kärlek! En mamma som mina barn alltid kan vända sig till!

Det är LÄTTARE att vara pedagog även om det sannerligen inte alltid är så enkelt, men att vara mamma är verkligen så mycket svårare! Vilken utmaning!

Äh, svammel svammel!
Lite funderingar bara!

Nu godnatt och imorgon...
Ska jag vara en ännu bättre vuxen för de barn som behöver! Både andras och mina egna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...