tisdag 23 november 2010

Imorgon är det dags. Tredje gången gillt

Tredje gången gillt.
Då är det dags att ha videolänk mellan GBGs tingsrätt och Attunda.
Det är snart fyra år sedan mitt underbara ex tog sin in hemma hos mig och gjorde otyg.
Nu hoppas jag för det första att han kommer till förhandlingen och sedan att han åker dit.
Med buller och bång.
Fyra år är en lång tid men han har skippat 2 förhandlingar innan. Irriterande. Nu ska man komma ihåg allt som hände. Fyra år senare. Det har hänt så mycket i mitt liv sedan då som har grusat mitt minne. Men jag minns iallafall det mesta. Och framför allt så minns jag rädslan när någon tar över ens liv. Hur jag var rädd för att gå till jobbet och hur rädd jag var för hans blick när han slog.
Nu ska han åka dit.
Det ska jag och J se till. J var också där när det hände. Det var henne han ville åt. Han hade fått för sig att hon var anledningen till att jag dumpa honom när det i själva verket var hans egna dumhet och hur han behandlade mig som gjorde att jag gick. Och det var mitt livs bästa beslut!

Jag är inte ett dugg skraj. Minns första gången förhandlingarna hölls då var jag livrädd. Nu vill jag bara få det gjort, en gång för alla. Tredje gången gillt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...