lördag 24 oktober 2015

Möte med resursen

I veckan har jag haft 2 möten med Agnes resurs! En helt underbar tjej som ÄNTLIGEN är tillbaka på förskolan efter några turer med försent inlämnade papper och segt besluttagande av kommunen!

Första mötet var mer än uppdatering om vad som hänt sen sist! Trevligt möte där vi pratade om både roliga saker och mer jobbiga saker. Känner sånt enormt förtroende för Agnes resurs och det känner jag enorm tacksamhet för.

Andra mötet var angående fortsatt sökt resursstöd inför nästa termin! Det var då vi fokuserade på det "dåliga"! Det känns jobbigt att höra (även om jag vetat det) att Agnes kräver en person i princip.hela dagen vid sin sida.
Att hon efter förmiddagens utflykt/aktivitet är så enormt trött vilket leder till utåtagerande och tråkigheter.
Hon berättade om att Agnes agerar sk pajas vid framför allt maten och att hon tar över samlingar och har oerhört svårt att dela uppmärksamhet med andra.
Allt det som hon berättade är så tydligt med en flicka med ADHD..hur hon ofta blir klassens clown och gärna syns och hörs mest.
(Och här har jag väldigt stor igenkänningsfaktor faktiskt...)

Fokus på det dåliga, det har ju blivit några såna situationer när jag och vi behövt fokusera på det dåliga istället för det bra. Som vid besök hos Prima för att prata om svårigheterna.
Som när jag sökte vårdbidrag första gången för ett år sen.
Efter ett sånt här samtal känner jag mig nedstämd och mina tankar och känslor triggas.
Men jag är tacksam över att veta att min dotter är så fin och har så många fina kvalitéer som bara är hon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...