torsdag 7 augusti 2008

Tretton timmars sömn?

Jag har sovit i nästan tretton timmar.
Varför är jag fortfarande trött?
Nu börjar jag dock vakna till liv men när jag var ute med hunden så höll jag på att svimma av trötthet. Bokstavligen talat alltså!

Det luktar kattpiss här hemma. Från kattlådan.
Jag borde göra något åt det men känner i ren protest att jag vill låta bli.
Varför använder man all kattsand utan att säga till?
Varför låter man MIG sköta alla djurens behov bara för att man jobbar fem dagar i sträck?
Är det jag som bestämt att sambon skall arbeta natt?
Nej!
Även om man jobbar natt så har man enligt mig ett ansvar ändå...

Jag vet att jag kommer att gå ut för att köpa ny kattsand men jag VILL INTE.
Helt seriöst! Jag vill ha en inne dag idag och ligga på soffan.
Men det går ju inte, har ju djuren.
Fan vad skönt det skall bli i helgen när han gått av sitt pass.
Och fan vad skönt det ska bli att jobba igen och inte vara så "tillgänglig" här hemma.

Nej fy katten, nu bör jag gå och köpa ny sand... Innan jag dör av äckelmage här...

2 kommentarer:

  1. Förstår vad du menar. Och vet du vad? nu har svärisarna skjutit på tiden 2 gånger redan idag...så vi kommer iväg på marknad först vid halv 3..jippiiieee! *not*

    Låter inget vidare det där med kattsanden, jag tycker också att man hjälps åt lika mycket, även om den ene eller andre jobbar. Funkar inte om bara den ene tar hand om allt.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hihi hur gick det med kattsandsinköpet??? Vem vann??

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...