söndag 1 februari 2009

Lättare sagt än gjort

Det är lättare att skirva och säga saker än att ta dem till handling.
Som att jag bestämt mig för att inte bli ledsen.
Eller som jag så finnurligt använt mig av sång texten "Im gonna get myself a bulletproof heart" och trott att JA så är det.
Men det är inte alls så.
Och det är inte så lätt att INTE bli ledsen.
Hur man än försöker att stålsätta sig så smyger sin känslorna in och tårarna bränner innanför ögonlocket.

Jag har haft världens diskussion.
Jag har sagt att vi skall skita i allt.
Jag har ifrågasatt och jag har slängt på luren.
Vet inte vad detta slutar men jag vet att jag känner mig oerhört ledsen.
Fastän jag inte vill.
Väntar på svar på mitt sms.
Fick ett svar medan jag skrev precis.
Men svaret var mer en fråga än ett riktigt svar.
Så jag smsade igen...

Varför skall känslor vara så komplicerade?
Varför kan man inte bara ta det för vad det är och "go with the flow" som jag brukar säga?

Jag har en vän som skrev en text till en av världens bästa låtar med mig i sina tankar:
"Måste allt va komplicerat, diskuteras och göras större än vad det är. Måste allting analyseras, känn dig för, för din instinkt har karaktär"
Kanske är det så att jag analyserar alltför mycket.
Kanske är det jag som inte bara kan "go with the flow"?
Och jag känner på mig att så är fallet.
Jag måste sluta diskutera allting med mina älskade hjärnspöken.

Så jag får väl lägga ner nu, sluta, stanna upp.
Men som ni vet.
Det är lättare sagt än gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en tanke eller två...