onsdag 1 oktober 2008

...Suck.

Jag är vannsinigt trött just nu!
Jag plus två vikarie och alla barnen på avdelningen.
Jag har lekt bläckfisk idag. Varit ÖVERALLT.
Plockat, donat, kramat barn, bytt blöja, tagit hand om ett barn med resurs, hämtat maten, bäddat, bäddat upp, dukat.
En vanlig dag på jobbet om man bortser från att JAG bar hela ansvaret.
När en av vikarierna dessutom SÖG, inte på att jobba,,, men snackar skit. Så mycket dynga om mina kollegor... Då blev det liksom lite för mycket! Tröttsamt!
Hur är man funtad som vikarie då?
Jag tror jag kommer bli mycket mycket irriterad och jag tror snart jag kommer säga till på skarpen.
Imorgon, samma sak, samma vikarie.
Suck.
Tur att en av dem är bra!

En kollega fick åka till sjukhuset idag, hennes bebis på ca 9 veckor mår inget vidare.
Usch.
Jag blir så ledsen för hennes skull.
Minnen kom tillbaka, det bara dök rakt ner i hjärtat när hon grät idag.
Fan vad livet skall vara orättvist!

1 kommentar:

Skicka en tanke eller två...