lördag 16 maj 2009

En underbar lördag

Denna lördag har faktiskt hitills varit underbar!
Den började med att jag slapp gå upp för att gå ut med hunden, för Rick gjorde det.
Sedan när jag väl steg upp vid tio tiden så började jag och Rick att städa. Han dammsög och torkade alla golv medan jag rensade ut gammalt skit i köket, torkade ut lådor, putsade ugnen, och putsade övriga vitvaror noggrant.
Sedan gick vi och slänge glas, kartonger och annat som vi ej ville ha kvar. Så himla skönt!

När vi var klara kissade vi hundarna och sedan tog vi bussen ner till stan. Där syndade jag med en Big Mac och en jordgubbs milkshake. Sedan gick vi och inhandlade en fotboll och tio röda rosor. Vi tog en promenad till minneslunden och satte rosorna i vatten. Vi hittade en goseelefant som var en "Conerlias". Vi insåg då att det ligger en liten flicka där i minneslunden. Vi ställde rosorna bredvid henne elefant och la även två rosor hos henne.
Det kändes lustigt att det finns ett till litet barn där, samtidgt som de kanske tar hand om varandra...?

När vi gjort iordning blommorna fick jag en ide. Spela lite fotboll där hos Noel?
Helt sjuk tanke egentligen att spela fotboll i en minneslund men det kändes bra att visa upp sina kickningar och trixningar för Noel, på hans plats. En farbror som satt en bit bort kollade konstigt på oss men jag struntade i det.
Så sa jag till Rick att "vet du när man har begravt sitt barn, då får man bete sig lustigt".

Sedan gick vi och inhandlade tacos till eurovision ikväll. Och väl hemma drog vi på oss bekväma skor och gick för att spela fotboll med hundarna.

Tycker att dagen varit så perfekt, och jag är SÅ sjukt konstigt glad över att ha fått ha en fotboll i minneslunden och spelat lite för Noel.
Jag skulle ju infört mitt fotbollsintresse för honom och spelat med honom om helgerna... Varit hans tränare i framtiden.

Jag saknar dig Noel

1 kommentar:

Skicka en tanke eller två...