fredag 15 maj 2009

Skickade ett mail till en vän som lät så här...

Ville bara skicka ett litet mail... Har så himla tråkigt och har tänkt på det vi pratade om, relationer och arbete och livet.

Man kan behöva människor i sitt liv som stödjer en när man är tvungen att balansera på kantiga stenar och krokiga stigar.

Någon sa till mig att man skall titta sig omkring och se de människorna som finns runt en.
Tar de mer energi än de ger?
Man behöver energigivare, såna man kan vända sig till med vad som. Och när man kommer därifrån eller lagt på telefonen eller avslutat msn konversationen så skall man känna det lite, lite lättare.
Människor som glädjer sig med dig av hela hjärtat och som sörjer med dig av hela sin själ.


För när man har dessa människor runt sig så kan man våga lite, man kan våga släppa taget, våga ta en chans, våga pröva nya vingar, våga vara sig själv. För hur det än går med livet så finns dessa människor där och stöttar upp igen.


Kasta bort energitjuvar.
In med energigivare- det är ett ruskigt bra råd.

1 kommentar:

  1. Så sant vännen. Även om jag suger åt mej energi mellan varven, så önskar jag att jag ger dig mer än vad jag tar. KRAM

    SvaraRadera

Skicka en tanke eller två...